“2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” 2021/2 dönemi kapsamında yapılan başvuruların destek sonuçları açıklandı.
Türkiye’nin en fazla öğrenci projesi üreten yükseköğretim kurumlarından biri olan Üniversitemiz, TÜBİTAK 2209-A kapsamında kabul edilen 132 projesiyle Türkiye 3’üncüsü oldu.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen “2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” 2021/2 dönemi kapsamında yapılan başvuruların destek sonuçları açıklandı. “Sürdürülebilir Gelişim” ve “Proje Tabanlı Öğrenme” hedefleriyle önemli çalışmaların yapıldığı Üniversitemiz, yeni dönemde de en fazla öğrenci projesi üreten yükseköğretim kurumları arasına girdi. 132 projesi desteklenmeye değer görülen Bartın Üniversitesi, yükseköğretim kurumları arasında ilk 3’te yer almayı başardı.
Bartın Üniversitesi 5 dönemdir hep ilk 5’te
Proje kültürünün yaygınlık kazanması için belli aralıklarla ‘Proje Hazırlama ve Yönetme’ eğitimlerinin verildiği Üniversitemizde, öğrenciler de başarılarıyla öne çıktı. Bu doğrultuda “TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” kapsamında 2019/2 dönemi 32 projesiyle üniversiteler arasında beşinci olan Üniversitemiz, salgın sürecine rağmen 2020/1 döneminde desteklenen 27 projesiyle Türkiye’de ikinci olmuştu. Üniversitemiz, 2020/2 döneminde 58 projeyle kararlılığını devam ettirerek Türkiye’de dördüncü olurken, 2021/1 birinci dönem kabul edilen 52 projesiyle üçüncülüğe yükseldi.
Sürdürülebilir gelişim stratejisiyle sadece bilgiyi aktaran değil, aynı zamanda da üreten bir üniversite olmanın hedeflendiği Bartın Üniversitesi, 2021/2 dönemine ait değerlendirmede ise 132 projesi kabul edildi. Başvuru ve proje sayısını artırmayı başaran Üniversitemiz bu sonuçlarla yeniden Türkiye 3’üncüsü oldu.
“Proje kültürünü tabana yayarak sürdürülebilir bir gelişim hedefliyoruz”
Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, elde edilen başarılardan duyduğu mutluluğu dile getirerek “Üniversitemizde araştırma ve proje kültürünün geliştirilmesine dönük önemli çalışmalar yapıyoruz. Sürdürülebilir gelişim hedefiyle durmadan çalışıyor ve öğrenci merkezli bir eğitim-öğretim anlayışıyla geleceğe yürüyoruz. ‘Tribünde değil odağında ol’ sloganıyla öğrencilerimizin fikirlerini destekliyor, araştırma çıktılarını ulusal ve uluslararası akademik ortamlarda değerlendirmeleri yönünde kendilerini teşvik ediyoruz. Gurur duyulacak bir gelişim gösterdiğimiz bu süreçte elde edilen başarılara her geçen gün yenilerini eklemeyi başarıyoruz” dedi.
“Öğrencilerimiz geleceğimiz ve biz hep onların yanındayız”
Rektör Uzun, öğrenci dostu bir üniversite olduklarını da vurgulayarak “Gençlerimiz geleceğimizi inşa ve ihya edecek olan bireylerdir. Buna inanıyor ve birçok alanda hayata geçirdiğimiz uygulamalarla öğrencilerimizin gelişimini destekliyoruz. Elektrikli otomobil, insansız hava aracı, insansız sualtı aracı üreten, roket tasarlayan, biyoteknoloji projeleri üreten, yaptıkları TÜBİTAK 2209 projeleriyle Üniversitemizi Türkiye üçüncülüğüne yükselten öğrencilerimizle gurur duyuyoruz. İnanıyorum ki yaptıkları çalışmalarla bizleri her zaman gururlandıran öğrencilerimiz geleceğimize değer katmaya devam edeceklerdir. Bu düşüncelerle gayretleri dolayısıyla öğrencilerimizi kutluyorum. Onlara ‘Öğrenmeyi Öğrenme’ yolculuğunda yol arkadaşlığı yapan, nitelikli bireyler olarak yetişmeleri için fedakârca çaba gösteren akademik ve idari insan kaynağımıza teşekkür ediyorum. Öğrencilerimizin geleceğe dönük projeler üretmeleri noktasında destekleyerek kendilerini kanıtlama imkânı sunan TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Sayın Hasan Mandal ile sürece katkıları ve yakın ilgileri dolayısıyla TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programı Başkanı (BİDEB) Prof. Dr. Ömer Faruk Ursavaş’a teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca bizleri yakından takip ederek daha iyiye ulaşma noktasında yüreklendiren YÖK Başkanımız Prof. Dr. Sayın Erol Özvar ve YÖK üyelerimize de şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.