image/svg+xml
image/svg+xml

2021/2 Dönemi 2209-A Desteğin Başlatılabilmesi İçin Gerekli Belgeler ve İşlemler

2021/2 dönemi ''2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı'' kapsamında Desteğin Başlatılabilmesi İçin Gerekli Belgeler ve İşlemler için gerekli bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ayrıca Süreç kısaca aşağıda açıklanmıştır.


4.3. Desteğin Başlatılabilmesi İçin Gerekli Belgeler ve İşlemler

4.3.1. Desteğin başlatılabilmesi için, destek kararı verilen projelerin yürütücüleri, taahhütnamenin ıslak imzalı ve paraflı halini kendilerine e-posta ile bildirilecek süre içerisinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemine yüklemeli ayrıca BİDEB’e posta ile göndermelidir.
4.3.2. Destek kararı sonrası, taahhütnamesini BİDEB’e gönderen proje yürütücüsü adına açılmış banka hesabına destek miktarı yatırılır.

5. Desteğe İlişkin Hükümler

5.1. Destek başlatıldıktan sonra danışman değişikliği yapılmak istenmesi durumunda, aktif görevdeki danışmandan ve yeni danışman olacak kişiden alınacak gerekçeli dilekçe ile BİDEB’e başvuru yapılır. Dilekçeler GYK tarafından incelenerek karara bağlanır.
5.2. Destek başlatıldıktan sonra proje ortaklarında değişiklik yapılmak istenmesi durumunda, ekipten ayrılmak isteyen öğrenciden, ekibe yeni katılacak öğrenciden ve akademik danışmandan alınacak gerekçeli dilekçe ile BİDEB’e başvuru yapılır. Dilekçeler GYK tarafından incelenerek karara bağlanır. Başvuru tamamlandıktan sonra projede yürütücü değişikliği yapılamaz. Destek başladıktan sonra proje ortağı sayısı değiştirilemez.
5.3. Proje ekibinde yapılacak değişiklik talebi proje bitiş tarihine 3 ay ve daha az süre kala kabul edilmez.
5.4. Makale, bildiri vb. proje çıktıları olması halinde TÜBİTAK 2209-A programından destek alındığının belirtilmesi gereklidir. Söz konusu çıktıların BİDEB’e posta yoluyla gönderilmesine gerek yoktur.

6. Sonuçlandırma

6.1. Destek bitiş tarihi, destek karar tarihini takip eden 12 nci ayın sonudur.
6.2. Proje kapsamında yapılan harcamalar fatura ile belgelendirilmelidir ve demirbaş malzeme alınması durumunda üniversite demirbaşına kaydı yapılmalıdır. Faturalar yürütücü öğrenci ya da proje ortakları adına kesilmelidir. İsimsiz ya da danışman adına kesilen faturalar, harcama fişleri, banka dekontları geçersiz harcama sayılır ve iadesi talep edilir. Belgelendirilmeyen destek tutarı program web sitesinde belirtilen TÜBİTAK hesabına yatırılmalıdır.
6.3. Destek sahipleri, destek karar tarihini takip eden en geç 12 ay içerisinde faturalar, varsa demirbaş kayıt fişi ve iade dekontu eklenen sonuç raporlarını e-BİDEB sistemine yüklemelidir. İzleme sistemine yüklenen raporların ve sistem tarafından üretilen sonuç raporu formunun posta yoluyla BİDEB’e ulaştırılmasına gerek yoktur. Sonuç raporları, ilgili dönem sonuç raporu yükleme son tarihinden sonra toplu halde BİDEB’in görevlendirdiği izleyiciler tarafından değerlendirilebilir.
6.4. Sonuç raporunun destek bitiş tarihine kadar e-BİDEB sistemine yüklenmemesi durumunda gerekçeli dilekçe ile ek süre istenebilir. Gerekçenin GYK tarafından
uygun bulunması halinde raporun tamamlanması için ek süre verilebilir. İzleyici
hakem tarafından uygun bulunmayan sonuç raporlarının iki ay içinde düzeltilmesi
talep edilir.
6.5. Sonuç raporlarını belirlenen süre içerisinde BİDEB’e sunmayan veya revize
raporu kabul edilmeyen destek sahibinin desteği, kusur durumuna göre
yürürlükten kaldırılabilir veya iptal edilebilir.

7. Yükümlülükler

7.1. Desteklenen yürütücü (varsa proje ortakları) ve akademik danışmanı, araştırmanın yürütülmesi sırasında evrensel nitelikli bilimsel araştırma ve bilimsel yayın kurallarına uymak zorundadır. Yukarıda belirtilen kurallara aykırı davranılması halinde ilgililer hakkında AYEK yönetmeliği hükümleri uyarınca işlem yapılır.
7.2. Değerlendirme sonuçlarının açıklandığının TÜBİTAK web sayfasında duyurulmasını takip eden en fazla 12 ay içinde proje yürütücüleri sonuç raporunu sisteme yüklemelidir.

8. Çağrı Takvimi (Başvuru Dönemi, Başlangıç, Bitiş ve Sonuç Açıklama Tarihleri)

Başvuru açılış, kapanış ve tahmini açıklanma tarihi programın web sitesinde ilan edilmektedir.

9. İlgili Mevzuat (Yönetmelik, Program Yönergesi)

9.1. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Tarafından Yürütülen Programlara İlişkin Yönetmelik,
9.2. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı Burs ve Destek Programlarının Yürütülmesine İlişkin Usul ve Esaslar,
9.3. BİDEB Burs ve Destek Programlarında Başvuruların ve Raporların Panel/Danışman/Danışma Kurulu Yöntemi ile Değerlendirilmesi ve İzlenmesine İlişkin Yönerge,
9.4. İlgili mevzuatlarda ve bu çağrı duyurusunda belirtilmeyen durumlarda GYK kararları uygulanır.